והנה אף על פי שהוא ית' למעלה מהמקום והזמן, אף על פי כן הוא נמצא גם למטה במקום וזמן. דהיינו שמתייחד במדת מלכותו, שממנה נמשך ונתהווה המקום והזמן.
וזהו יחודא תתאה, [שילוב הוי"ה באדנות ב"ה].
דהיינו שמהותו ועצמותו יתברך, הנקרא בשם אין סוף ברוך הוא, מלא את כל הארץ ממש בזמן ומקום.
כי בשמים ממעל ובארץ ולד' סטרין, הכל מלא מאור א"ס ב"ה בשוה ממש, כי כך הוא בארץ מתחת כמו בשמים ממעל ממש.
כי הכל הוא בחינת מקום הבטל במציאות באור אין סוף ברוך הוא, המתלבש בו על ידי מדת מלכותו המיוחדת בו יתברך.
רק שמדת מלכותו היא מדת הצמצום וההסתר להסתיר אור אין סוף ב"ה, שלא יבטלו הזמן והמקום ממציאותם לגמרי, ולא יהיה שום בחי' זמן ומקום במציאות אפילו לתחתונים.