אך האותיות הן בבחינת חומר וצורה, הנקרא: פנימית וחיצונית.
כי הגם שמקורן הוא מקדמות השכל ורצון הנפש, זו היא בחינת צורת שינוי המבטא שבכ"ב אותיות.
אבל בחינת החומר וגוף התהוותן, והוא בחי' חיצוניותן - הוא ההבל היוצא מהלב, שממנו מתהוה קול פשוט היוצא מהגרון.
ואח"כ נחלק לכ"ב הברות וביטוי כ"ב אותיות, בה' מוצאות הידועות.
אחה"ע מהגרון.
גיכ"ק מהחיך כו'.
ומבטא ההבל, הוא אות ה', אתא קלילא כו'.
והוא מקור החומר וגוף האותיות, טרם התחלקותן לכ"ב.
ולכן ארז"ל שעוה"ז נברא בה':