והנה, הארה זו, אף שלמעלה היא מאירה ומתפשטת בבחי' בלי גבול ותכלית, להחיות עולמות נעלמים לאין קץ ותכלית, כמ"ש באדרא רבא.
אעפ"כ ברדתה למטה, ע"י צמצומים רבים, להחיות הנבראים והיצורים והנעשים - היא נחלקת דרך כלל למספר תרי"ג, כנגד תרי"ג מצות התורה.
שהן הן תרי"ג מיני המשכות הארה זו מאור א"ס ב"ה, להאיר לנשמת האדם, הכלולה מרמ"ח אברים ושס"ה גידים.
אשר בעבורה הוא עיקר תכלית ירידת והמשכת הארה זו למטה לכל הנבראים והיצורים והנעשים, שתכלית כולן הוא האדם, כנודע:
והנה מספר זה הוא בדרך כלל.
אבל בדרך פרט, הנה כל מצוה ומצוה מתחלקת לפרטים רבים לאין קץ ותכלית.
והן הן גופי הלכות פרטיות שבכל מצוה, שאין להם מספר.
כמ"ש: "ששים המה מלכות" - הן ס' מסכתות כו'. "ועלמות אין מספר" - הן ההלכות כו'. שהן המשכת רצון העליון כו'.
וכן הוא ממש בנשמת האדם. כי הנה כל הנשמות שבעולם היו כלולות באדה"ר. ודרך כלל היתה נשמתו נחלקת למספר תרי"ג, רמ"ח אברים ושס"ה גידים. אך דרך פרט נחלקת לניצוצות אין מספר. שהן נשמות כל ישראל, מימות האבות והשבטים עד ביאת המשיח ועד בכלל. שיקוים אז מ"ש: "והיה מספר בנ"י כחול הים אשר לא ימד ולא יספר מרוב".