והנה מודעת זאת, שיש למעלה גם כן מדת הגבורה והצמצום, לצמצם ולהסתיר אורו יתברך, לבל יתגלה לתחתונים.
אך הכל תלוי באתעדל"ת.
שאם האדם מתנהג בחסידות, להשפיע חיים וחסד כו', כך מעורר למעלה.
כמשארז"ל, "במדה שאדם מודד, בה מודדין לו".
אלא דלכאורה זו[1] אינה מן המדה?
כ"א[2] להשפיע לו חיי העוה"ב לבד, כנגד מה שהוא[3] משפיע חיי עוה"ז.
אבל לא להשפיע לו חיי הארת אור ה' [נ"א א"ס ב"ה] ממש, שיאיר ויגיה חשכו, בעבודה שבלב זו תפלה.
שהוא בחינת ומדרגת תשובה עילאה כנודע.
שהרי היא למעלה מעלה מכל חיי עוה"ב.
כמשארז"ל: "יפה שעה אחת בתשובה ומע"ט כו'.
וכמ"ש במ"א באריכות, דעוה"ב אינו אלא זיו והארה וכו'?: