ב"ה, ט' טבת, תשט"ו
ברוקלין.
הוו"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מוה"ר יחיאל מיכל יהודא ליב שי'[1]
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מז' כסלו, הנה מאז קבלתי מכתב מגבעתיים[2], ועניתי, ובטח יראו לו את המענה שלי, ואתענין לדעת מהמשך הדברים.
ראיתי קטעים ממכ"ע שהשתתפו כמה מהצה"ל בחגיגת יום הבהיר י"ט כסלו בכפר חב"ד, ובטח הי' זה בהשתתפותו ובנצוחו, ולפלא שאין ממנו כל ידיעות בזה.
אקוה אשר המברק שלי לי"ט כסלו נתקבל בהכפר במועדו, והרי הי' בו ברכה מיוחדת לאנשי הצה"ל, שבטח נמסרה להם באופן המתאים.
נתקבלה החבילה ששלח רשום ובהם: פרקים לחה"פ תשי"א, חוברת מועדים א' כ"א כ"ב. שבועון מחנים ב' ג' ד' ו'-י"ג ט"ו-י"ז, כ"א-כ"ו ל"ב מ"ב מ"ג ומדריך למגויס. ת"ח על העבר ובקשה על להבא.
ב"מחנים" די"ט כסלו ראיתי הנדפס שם קטע משיחת-התועדות, [3]וחבל אשר לא נרשם שזהו העתקה מאידית ואינה מוגה על ידי. ומכאן ולהבא הנה יש לשים לב לזה, - שאינו דומה דברים הנאמרים והאופן שבאים אח"כ בכתב. שבכתב ועאכו"כ בדפוס, יש להשמיט כפילת הענינים (אף שבע"פ כופלים אותם לחזוק הענין, או כשבאים פנים חדשות וכיו"ב). ואם נדפס בשביל אנשים שאין להם כל ידיעה בתורת החסידות, הרי יש להוסיף ביאור - עכ"פ בחצאי עיגול - ולסדר הדברים בדרך מן הקל אל הכבד.
וכיון שמכאן ולהבא יכתבו בכגון דא שזהו מרשימת השומעים ובהעתקה מלשון אחרת, הרי אין אחריות אם לא ידקדקו כ"כ בהעתקה, ומה טוב שקודם שידפיסו - תקרא הרשימה ע"י אחד מחוג וסוג קוראי השבועון, וישאלוהו אם מבין כשורה, או שנזקק לביאור נוסף - מובן מעצמו שלמרות כל הנ"ל נכון הדבר שהדפיסו ב"מחנים" ולסלול דרך (דורך טרעטען די וועג) לזה.
בטח נצלו גם ימי החנוכה, להמשך רושמי ופעולות התועדות די"ט כסלו ויודיע גם עד"ז בפרטיות המתאימה והעיקר שיכתוב ע"ד התועדות די"ט כסלו עצמה בפרטי פרטיות, ומה גם ע"ד תוכן הנאומים, וכמו שעשו בהנוגע לכנוס צעירי אגו"ח בשעתו.
בברכת הצלחה בכל הנ"ל ופ"ש כל העוזרים לעבודה קדושה דהפצת המעינות חוצה.
נ.ב.
עתה נתקבל מכתבו ממוצש"ק. ונהנתי מהפעולות שכותב אודותם והעיקר שיש להן המשך, והזמינוהו גם על להבא ומתכתב עם כמה מאלו שנפגש עמהם. ופשוט שכל המרבה בהנ"ל ה"ז משובח.
איחור קבלת המברק שלי להאנ"ח[4], כנראה נעשה בזדון ובכוונה, כי נשלח בב"א עם המברק לירות"ו, ועוד שנתקבלו בעתם. וצ"ל מוכח גם מתאריך השילוח מכאן, שבטח נמצא על המברק בלי זיוף. וכדאי שידפיסו במחנים, ע"ד יום העיון בהכפר (והפרטיות-חשובה).
- ספרי התניא, כתבתי מכבר להרה"ח כו' הר"א שי' פאריז שיתנם לו כמה שיוצרך.