ב"ה, י"ט תשרי, תשט"ז
ברוקלין.
הרה"ג אי"א נו"נ רב פעלים מלאכתו מלאכת שמים מו"ה יצחק שי'[1]
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מערב חג הסוכות, בו מעורר על התאריך במכתבי שהוא ימי הסליחות ולא נתפרט היום, וכוונתי פשוטה כי תקנת הזמן במכתב וכיו"ב הוא:
א) לסימן מתי היתה הכתיבה ונוגע לענינים צדדיים, וכלשון רז"ל משום פירות וכו', ובזה מובן שככל שהדיוק יותר בתאריך מוסיף בתקנה זו עד שבירושלים היו כותבים שעות.
ב) או שנוגע לתוכן המכתב, וע"ד מרז"ל מגלגלין זכות ליום זכאי, ואז תלוי התאריך בהמשך זכות זו, אם הוא יום אחד או תקופה יותר קצרה וארוכה שאז יש להדגיש התקופה ולא היום, וע"ד מ"ש והימים ימי בכורי ענבים, ימים לשון רבים (עיי"ש בת"י). וכיון שבמכתבי ברכה עיקרו הענין השני ומהנכון שגם מקבל המכתב ידגיש זה, לכן כתבתי התאריך ימי הסליחות כיון שעי"ז בא הכוח"ט.
בכבוד ובברכה.
מפני קדושת המועד לא בא כ"ק אדמו"ר שליט"א על החתום, והנני חותם בשמו.