ב"ה, ח' כסלו, תשט"ז
ברוקלין.
שלום וברכה!
במענה על מכתבו מז' חשון, ששלחו ביחד עם מכתבו מה' כסלו, בו כותב אודות הביקור אצלם של מר ... וב"ב שיחיו ואשר קשה הי' לו לתפוס כוונת ביקורם.
ובטח יודע תוכן מכתב כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע שכתב לאחד, שכשהאדם רעב ומשביע רעבונו בלחם וסעודה, מחשבתו הוא על הלחם והסעודה מאכלים ומשקים, אבל פנימיות הדברים וסיבתם שנשמתו תאבה להניצוץ האלקי הנמצא במאכלים ומשקים אלו. וכנודע הפירוש על הפסוק כי לא על הלחם לבדו יחי' האדם כי על כל מוצא פי' ה' (שבלחם).
ואיך שתהי' כוונתם הגלוי', הפנימיות וסיבתה היא, שבודאי בידו לתקן מה בהנוגע לעניניהם ביהדות. וסיבבה נשמתם כמה סיבות וענינים שיבקרו אצלו, ובמילא יתעורר על המילוי תפקידו לקרב לבם לאבינו שבשמים. והאריכות בדבר המובן בטח אך למותר, ולא באתי אלא להעדפה שיתבונן ויחפש עוד הזדמנויות להביא כל הנ"ל בפועל באופן המתאים. ומובן שכל האמור לעיל הוא גם בנוגע להשכנה שלהם אודותה כותב. - דא"ג, כיון שהראתה לו מזוזה שקנתה, כדאי הי' שיבדקו אותה עכ"פ בשטחיות אם כשרה היא.
מ"ש אודות דברי הרופא למצב זוגתו תחי' - עס איז גאר ניטא וואס צו איבערטראכטען, ובפרט שהפ' שכתב יקרא על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע בעת רצון, וימסור זה בתוקף המתאים לזוגתו תחי'.
והשי"ת ימלא ימי הריונה כשורה ובנקל ותלד זחו"ק בעתה ובזמנה כשורה ובקל.
בברכה.