ב"ה, ט' ניסן, תשט"ז
ברוקלין.
הרה"ג וו"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ מוה' יהושע שי'[1]
שלום וברכה!
לאחרי הפסק הארוך נעם לי לקבל מכתבו מיום חמישי עם קונטרסי פסח שבועות המוסגר בו, ות"ח על התשורה, ולפלא שאינו מזכיר כמנהגו עד עתה מהשתתפותו בהתועדות אנ"ש במחנו הט'.
כבקשתו תקרא הפתקא שלו בעת רצון על הציון הק' של כ"ק מו"ח אדמו"ר זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע.
וכיון דאזלינן (ומבואר בחסידות הדיוק בלשון רז"ל זה, שאיש הישראלי נעשה בבחי' מהלך, ודלא כקודם ירידת הנשמה למטה שהיא בבחי' עומד) מחדש אדר אשר עליו נאמר החדש אשר נהפך להם (ודיוק לשון החדש שכל החדש נהפך) לשמחה וכו' לחדש ניסן, אשר עליו אמרו רז"ל (של"ה עה"פ החדש הזה) שכל יום מחדש זה הוא בבחי' ראש חדש, וכרמז הכתוב החדש הזה לכם ראש חדשים ור"ח אף שמותר במלאכה, הרי אינו בכלל ימי המעשה, וכלשון הכתוב (שמואל א' כ) דהפירוש בזה שהמלאכה הנעשית בימים אלו נשפעת ממקום רוחני יותר, ובמילא הברכה שרוי' בהצלחה במדה יתירה (ראה אור התורה להצ"צ כב, א ואילך), הנה יה"ר שיומשך מחדשים אלו על כל השנה כולה ענין האמור שבגשמיות הענינים יובלט יותר הרוחניות שבהם שבמילא מתמעטים המצרים וגבולים עד שיקוים היעוד כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות.
בברכה לחג הפסח כשר ושמח.