והנה יש עוד בחי' הארה לתלמידיו, רק שאינה מתלבשת בתוך מוחם ממש כראשונה, רק מאירה עליהם מלמעלה.
והיא, מעליית רוחו ונשמתו למקור חוצבו, דהיינו לחקל תפוחין קדישין, ועי"ז נעשה שם יחוד, ע"י העלאת מ"נ מכל מעשיו ותורתו ועבודתו אשר עבד כל ימי חייו, ונזרעו בחקל תפוחין קדישין אורות עליונים מאד, לעומת תחתונים, אשר הם תורתו ועבודתו. והארת אורות עליונים אלו מאירה על כל תלמידיו שנעשו עובדי ה' על ידי תורתו ועבודתו.
והארה זו שעליהם מלמעלה מכנסת בלבם הרהורי תשובה ומעשים טובים. וכל המעשים טובים הנולדים מהארה זו שמאירה מאורות הזרועים בשדה הנ"ל, נקרא: גידולי גידולין. והארה זו היא בהעלם והסתר גדול כמו שמש המאיר לכוכבים מתחת לארץ.
כדאיתא בתיקונים על משה רבינו ע"ה, שאחר פטירתו מתפשטת הארתו בכל דרא ודרא לששים רבוא נשמות כמו שמש המאיר מתחת לארץ לששים רבוא כוכבים: