והנה מדת אהבה זו האמורה בבינונים בשעת התפלה, ע"י התגברות הנפש האלהית כו' - הנה לגבי מדרגת הצדיקים עובדי ה' באמת לאמיתו אין בחי' אהבה זו נקראת בשם עבודת אמת כלל, מאחר שחולפת ועוברת אחר התפלה וכתיב: "שפת אמת תכון לעד, ועד ארגיעה לשון שקר" (משלי יב, יט).
ואעפ"כ, לגבי מדרגת הבינונים נקראת עבודה תמה באמת לאמיתו שלהם, איש איש כפי מדרגתו במדרגת הבינונים. והריני קורא באהבתם שבתפלתם ג"כ: "שפת אמת תכון לעד" - הואיל ובכח נפשם האלהית לחזור ולעורר בחי' אהבה זו לעולם בהתגברותה בשעת התפלה מדי יום ביום, ע"י הכנה הראויה לכל נפש כפי ערכה ומדרגתה.
כי הנה מדת אמת היא מדתו של יעקב הנקרא: "בריח התיכון, המבריח מן הקצה אל הקצה" (שמות כו, כח), מרום המעלות ומדרגות עד סוף כל דרגין. ובכל מעלה ומדרגה מבריח תוך נקודה האמצעית, שהיא נקודת ובחי' מדת אמת שלה.
ומדת אמת היא נחלה בלי מצרים, ואין לה שיעור למעלה עד רום המעלות, וכל מעלות ומדרגות שלמטה הם כאין לגבי מעלות ומדרגות שלמעלה מהן.
[כידוע לי"ח שבחי' ראש ומוחין של מדרגות תחתונות הן למטה מבחי' עקביים ורגלי מדרגות עליונות מהן. וכמאמר רז"ל: "רגלי החיות כנגד כולן"]: