והנה: "שכר מצוה מצוה".
פירוש, שמשכרה נדע מהותה ומדרגתה.
ואין לנו עסק בנסתרות, שהם צדיקים הגדולים שהם בבחינת מרכבה, רק הנגלות לנו, שאחריהם כל אדם ימשוך.
לידע נאמנה, מהות ומדרגת עבודת ה' בדחילו ורחימו בהתגלות לבו, הנמשכות מן הבינה ודעת בגדולת אין סוף ברוך הוא, מקומה ביו"ד ספירות דבריאה.
ועבודה בדחילו ורחימו הטבעיים שבמוחו, ביו"ד ספירות דיצירה.
אבל עבודה, בלי התעוררות דחילו ורחימו אפילו במוחו בבחינת גילוי.
דהיינו, לעורר האהבה הטבעית המסותרת בלב, להוציאה מההעלם והסתר הלב אל הגילוי, אפילו במוחו ותעלומות לבו על כל פנים, רק היא נשארת מסותרת בלב כתולדתה, כמו שהיתה קודם העבודה.
הרי עבודה זו נשארת למטה בעולם הפירוד, הנקרא חיצוניות העולמות. ואין בה כח לעלות וליכלל ביחודו יתברך, שהן עשר ספירות הקדושות.
וכמו שכתוב בתיקונים, דבלא דחילו ורחימו לא פרחא לעילא, ולא יכלא לסלקא ולמיקם קדם ה'.