והנה בחי' אהבה זו, פעמים שקודמת ליראה, כפי בחי' הדעת המולידה כנודע.
[שהדעת כולל חסדים וגבורות, שהם אהבה ויראה, ופעמים שהחסדים קודמים לירד ולהתגלות]
ולכן אפשר לרשע ובעל עבירות שיעשה תשובה מאהבה הנולדה בלבו בזכרו את ה' אלהיו.
ומ"מ היראה ג"כ כלולה בה ממילא, רק שהיא בבחי' קטנות והעלם, דהיינו יראת חטא למרוד בו ח"ו, והאהבה היא בהתגלות לבו ומוחו.
אך זהו דרך מקרה והוראת שעה בהשגחה פרטית מאת ה' לצורך שעה, כמעשה דר"א בן דורדייא.
אבל סדר העבודה הקבועה ותלויה בבחירת האדם, צריך להקדים תחלה קיום התורה והמצות ע"י יראה תתאה בבחי' קטנות עכ"פ, בסור מרע ועשה טוב, להאיר נפשו האלהית באור התורה ומצותיה, ואח"כ יאיר עליה אור האהבה.
[כי ואהבת בגימטריא ב"פ אור כידוע לי"ח]: