והנה על המשכת כל התרי"ג מיני כחות וחיות מהעלם הנשמה אל הגוף להחיותו, עליה אמרו שעיקר משכנה והשראתה של המשכה זו וגילוי זה, הוא כולו במוחין שבראש.
ולכן הם מקבלים תחלה הכח והחיות הראוי להם לפי מזגם ותכונתם.
שהן חב"ד וכח המחשבה, וכל השייך למוחין.
ולא זו בלבד, אלא גם כללות כל המשכות החיות לשאר האברים, ג"כ כלולה ומלובשת במוחין שבראש, ושם הוא עיקרה ושרשה של המשכ' זו בבחי' גילוי האור והחיו' של כל הנשמ' כולה.
ומשם מתפשטת הארה לשאר כל האברים.
ומקבל כל א' כח וחיו' הראוי לו כפי מזגו ותכונתו.
כח הראיה מתגלה בעין, וכח השמיעה באוזן וכו'.
וכל הכחות מתפשטים מהמוח כנודע. כי שם הוא עיקר משכן הנשמה כולה בבחי' גילוי. שנגלית שם כללות החיות המתפשט ממנה.
רק כחותיה של כללות החיות מאירים ומתפשטים משם לכל אברי הגוף, כדמיון האור המתפשט ומאיר מהשמש לחדרי חדרים.
[ואפילו הלב מקבל מהמוח ולכן המוח שליט עליו בתולדתו כנ"ל]: