והנה אחרי העמקת הדעת בכל הנ"ל, יוכל לבקש באמת מעומקא דלבא, "כרוב רחמיך מחה פשעי וכו'".
כי אזי תקבע בלבו באמת, גודל הרחמנות על בחי' אלקות שבנפשו, ושלמעלה כנ"ל.
ובזה יעורר רחמים העליונים, מי"ג מדה"ר, הנמשכות מרצון העליון ב"ה.
הנרמז בקוצו של יו"ד, שלמעלה מעלה מבחי' ההשפעה הנשפעת מאותיות שם הוי'.
ולכן הי"ג מדות הרחמים, מנקים כל הפגמים.
וכמ"ש, "נושא עון ופשע ונקה".
ושוב אין יניקה להחיצונים והסט"א מהשפעת ה"א תתאה כנ"ל.
(ובזה תשוב ה"א תתאה למקומה, להתייחד ביה"ו וד"ל).
וכן ממש למטה בנפש האלקית שבאדם, שוב אין עונותיכם מבדילים.
וכמ"ש, "ונקה", מנקה הוא לשבים.
לרחוץ ולנקות נפשם, מלבושים הצואים, הם החיצונים.
כמ"ש בגמ' "מלפפתו וכו'".