וקורין שבעה, ויוצאין.
רבי יהושע בן קרחה אומר: לא שילכו ויטיילו בשוק, אלא יושבין ודומין.
ואין אומרים שמועה ואגדה בבית האבל.
אמרו עליו על ר' חנניה בן גמליאל שהיה אומר שמועה ואגדה בבית האבל.
ת"ר: אבל - שבת ראשונה אינו יוצא מפתח ביתו.
שניה - יוצא ואינו יושב במקומו.
שלישית - יושב במקומו ואינו מדבר.
רביעית - הרי הוא ככל אדם.
רבי יהודה אומר: לא הוצרכו לומר שבת ראשונה לא יצא מפתח ביתו, שהרי הכל נכנסין לביתו לנחמו.
אלא שניה אינו יוצא מפתח ביתו, שלישית יוצא ואינו יושב במקומו, רביעית יושב במקומו ואינו מדבר, חמישית הרי הוא ככל אדם.
ת"ר: כל שלשים יום לנישואין.
מתה אשתו - אסור לישא אשה אחרת עד שיעברו עליו שלשה רגלים.
רבי יהודה אומר: רגל ראשון ושני - אסור. שלישי - מותר.
ואם אין לו בנים - מותר לישא לאלתר משום ביטול פריה ורביה.
הניחה לו בנים קטנים - מותר לישא לאלתר מפני פרנסתן.
מעשה שמתה אשתו של יוסף הכהן, ואמר לאחותה בבית הקברות לכי ופרנסי את בני אחותך. ואעפ"כ לא בא עליה אלא לזמן מרובה.
מאי לזמן מרובה?
אמר רב פפא: לאחר שלשים יום.
ת"ר: כל שלשים יום לגיהוץ. אחד כלים חדשים ואחד כלים ישנים יוצאין מתוך המכבש.
רבי אומר לא אסרו אלא כלים חדשים בלבד.
רבי אלעזר בר' שמעון אומר: לא אסרו אלא כלים חדשים לבנים בלבד.
אביי נפיק בגרדא דסרבלא, כרבי.
רבא נפיק בחימוצתא רומיתא סומקתא חדתי, כרבי אלעזר בר' שמעון:
מפני שאמרו שבת עולה ואינה מפסקת:
בני יהודה ובני גלילא: הני אמרי
וקורין שבעה - בספר תורה דאין מתפללין יחד בבית הכנסת אלא כל אחד ואחד מתפלל בביתו:
לא הוצרכו לומר שבת ראשונה - שודאי לא יצא מפתח ביתו:
כל שלשים יום לנישואין - עד שלשים יום לאחר אבלו אינו יכול לישא אשה:
ואחד כלים ישנים יוצאין מתוך המכבש - פירוש שהן כחדשים:
בגרדא דסרבלא - מלבוש לבן מגוהץ ישן:
כרבי - דאמר לא אסרו לבן אלא חדש:
בחימוצתא - חלוק:
רומיתא - שבא מרומי:
כרבי אלעזר - דאמר לא אסרו אלא לבנים וזו אדומה היתה: